Általános Szerződési Feltételek
1. Bevezetés
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.babakendok.hu weboldalon (a továbbiakban: honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Megrendelő) általi használatának feltételeit. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják. A Megrendelő a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF – ben foglaltakat.
2. Impresszum:
Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai
Név: Gazgyik János Edéné e.v.
Székhely: 1204 Budapest, Poprád u. 3.
Levelezési cím: 1201 Budapest, Alsó Határ út 17. 1/1.
Nyilvántartási szám: 57872997
Nyilvántartásba vevő hatóság: Nemzeti Adó és Vámhivatal
Adószám: 59826837-1-43
Számlavezető pénzintézet: Raiffeisen Bank Zrt.
Számlaszám: 12012008-01881360-00100000
E-mail cím: info@babakendok.hu
Kapcsolattartó: Gazgyik Mónika
Telefonszám: +36303829240
Tárhelyszolgáltató adatai
Név: Websupport Magyarország Kft.
Székhely: 1119 Budapest, Fehérvári út 97-99.
Elérhetőség: +36 1 700 2323
Adószám: 25138205-2-43
E-mail: info@mhosting.hu
Weboldal: https://https://www.mhosting.hu
3. A honlapon folytatott tevékenység
A webáruházban textilből készült babatermékek, kiegészítők és egyéb textilből készült termékek forgalmazása történik.
A termékek kizárólag Magyarország területén belül forgalmazzuk, szállítjuk.
A vásárlás regisztráció nélkül is lehetséges, amennyiben szeretné legközelebbi vásárlás alkalmával mindössze a kosár tartalmát kell összeállítani, praktikus lehet a regisztráció elvégzése.
4. Felhasználási feltételek
4.1. Felelősség
A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért és hogy a Megrendelő teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.
A Megrendelő köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.
A Megrendelők által a honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal.
4.2. Szerzői jogok
A honlap teljes egésze (szövegek, képek, grafikai elemek, stb…) szerzői jogvédelem alá esik, így kereskedelmi célokra másolni, módosítani, terjeszteni tilos!
A honlapon történő vásárlás
5.1. Megrendelés folyamata
A szerződő Felek
Az ÁSZF szerinti jogviszony annak a Megrendelők általi elfogadásával jön létre az alábbiakban megjelölt Felek között, határozatlan időtartamra: Gazgyik János Edéné e.v (a továbbiakban, mint Szolgáltató) és Megrendelő: az a természetes vagy jogi személy, aki a Webshop-szolgáltatást igénybe veszi, azaz a Webshop internetes felületén regisztrálja magát, és/vagy ezen a felületen keresztül terméket vásárol (a továbbiakban, mint Megrendelő).
A honlap termékbemutatási, és online megrendelési lehetőséget biztosít a Megrendelők számára. A honlapon a Megrendelő menüpontok segítségével böngészhet. A termékek kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg.
Az Akciós termékek kategóriában az áruházban kapható összes akciós termék megtalálható. Minden terméknél külön-külön szerepel az akció kezdeti és lejárati dátuma, vagy a kezdeti dátum és a készlet erejéig megjelölés. Az Újdonságok menüpontban találhatók a honlap kínálatában újonnan megjelenő termékek.
A kategória nevére kattintva a benne szerelő termékek listája látható. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek felett és alatt lévő számok segítségével lehet lapozni. A termék listáról a részletes termék oldal a termék nevére klikkelve érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról.
A honlapon lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelő termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg.
A választott termék a kosár gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb mellett a szükséges darabszám beállítható. A Megrendelő a kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. A Kosár ürítése gomb segítségével lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. A Megrendelő a Megrendelés gombra klikkelve folytathatja a vásárlási folyamatot. Második lépésként lehetőség van belépésre vagy regisztrációra.
A regisztrációs vásárlás esetén az alábbi adatokat kell a Megrendelőnek megadnia: e-mail cím, név, telefonszám, számlázási cím, valamint ha ettől eltérő a szállítási cím. Regisztrációhoz az előbbi adatokon felül egy jelszó megadása is szükséges. A sikeres regisztrációról a Megrendelő e-mailben, és a honlapon tájékozódhat. A Megrendelő a regisztrációjának törlését e-mailben kérheti a Szolgáltatótól, ez esetben új vásárláshoz újra kell regisztrálnia. A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Megrendelő felelős. A Megrendelő felelős az adatai frissítéséért, valamint köteles a Szolgáltatónak bejelenteni, ha tudomására jutott, hogy az adataival harmadik fél visszaélt. Elfelejtett jelszó esetén, a honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre. Amennyiben a Megrendelő korábban regisztrált a honlapon, a megrendelési folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folytatható.
A megrendelés következő lépéseként a Megrendelőnek ki kell választania a számára megfelelő fizetési és szállítási módot. A Megrendelő egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét. Adatbeviteli hibák esetén a ceruza ikon segítségével javíthat a megadott adatokon. Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés elküldése gomb segítségével véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot, azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni azt a Szolgáltató felé.
Megrendelési szándéktól függetlenül a Megrendelő a belépést a Vásárló Belépés ablak, vagy a Belépés menüpont segítségével végezheti el. Belépés után megjelenik egy Adatok módosítása menüpont, ahol a regisztráció során megadott adatait tudja módosítani, valamint a leadott megrendelésének adatait, és állapotát követheti nyomon.
5.2. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Szolgáltató a Megrendelőt 48 órán belül tájékoztatja a visszaigazolásról. Ha a Megrendelő nem kapja ezt meg 48 órán belül a visszaigazolást, úgy a Megrendelő mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt termékeket nem köteles átvenni.
A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Megrendelő rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.
5.3. A szerződés létrejötte
A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
A Szolgáltató az automata visszaigazoló e-mailen felül küld a Megrendelő részére egy második e-mailt (külön elfogadó e-mail) 48 órán belül, amellyel a Megrendelő ajánlatát elfogadja, és így a szerződés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor jön létre és nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló e-mail 48 órán belüli megérkezésével.
5.4. A szerződés iktatása
A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető.
5.5. Számla
A Megrendelő a fizetést követően a Billingo számlázóprogramon keresztül elektronikus számlát kap a regisztráció során megadott e-mail címére. A számla a Megrendelő által megrendelt tételeket a megrendelés díját tartalmazza. A Megrendelő e-mail felületének beállításai, illetve az e-mail szolgáltató szabályai alapján előfordulhat, hogy a számlát tartalmazó e-mail nem a beérkező levelekbe, hanem a „Spam” (levélszemét) mappába kerül, ezért amennyiben a vásárlást követően nem kapja a számlát, a Megrendelőnek érdemes ezt a mappát is ellenőriznie.
5.6. Fizetés
5.6.1. Előre utalás
Megrendelés után külön e-mailben Megrendelő megkapja az utaláshoz szükséges adatokat, melyek alapján végrehajthatja a tranzakciót, ezt követően 3-5 munkanapon belül postázásra kerül a megrendelése
5.6.2. Fizetés Barionnal – Online bankkártyás fizetés
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el.
A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.”
Elfogadott kártyák: MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, Amex.
Felhívjuk a szíves figyelmét, hogy nem minden bank által kibocsátott Maestro és VISA Electron típusú kártyával lehet interneten fizetni. Kérjük, hogy érdeklődjön kártyakibocsátó bankjánál!
5.6.3 Készpénzfizetés
Személyes átvétel esetén átvételkor.
5.7. Átvételi lehetőségek, Szállítás
Azon átvételi lehetőségek, szállítási módok a felsorolása, amelyet a honlap biztosít és ezek részletes bemutatása.
5.7.1. A Magyar Posta Zrt. ajánlott levélküldemény – előre utalással
Ebben az esetben ajánlott levélként küldjük el Önnek a megrendelt terméket. Választhat, hogy egyszerű ajánlott levélként.
Ennek a szállítási módnak az előnye, hogy a Magyar Posta garantálja Önnek a szállítmány megérkezését. Gyors és biztonságos szállítás. Azt azonban tudnia kell, hogy ebben az esetben rendelését csak úgy tudjuk teljesíteni, ha Ön a vásárlás folyamatának végén megjelenő számlaszámra átutalja az ott megjelenő végösszeget (mely tartalmazza a szállítás költségét is a Magyar Posta aktuális árai alapján) és az összeg maradéktalanul megérkezik számlánkra.
A levél feladásától számított 5-7 munkanap is lehet a posta szállítási ideje.
Postaköltség felszámítása a Magyar Posta Zrt. aktuális díjszabása alapján történik.
5.7.2. MPL Futárszolgálat (Magyar Posta futárszolgálat) – előre utalással
Kényelmes és egyszerű csomagátvételi lehetőség. A kézbesítést kérheti lakcímére, vagy akár munkahelyére. Országos lefedettség.
Szállítási költség: Háznál történő kézbesítés esetén: 0-10 kg-ig bruttó 2.470 Ft
5.7.3. MPL – Csomagautomata előre utalással
Az automaták a nap 24 órájában, országszerte hozzáférhetőek.
A Csomagautomaták többségét bevásárlóközpontoknál, forgalmas helyeken találhatók.
Az automaták listáját és további információt itt találsz: https://www.posta.hu/csomagautomata
Szállítási költség: 1.435 Ft
5.7.4. GLS futárszolgálat – előre utalással
A kiszállítás a GLS futárszolgálattal történik munkanapokon hétfőtől-péntekig, 08:00-17:00 óra között.
A Megrendelő megadhatja munkahelyének címét is, ha hétköznap nem tartózkodik a regisztráció során megadott címen.
A csomag aktuális helyzetéről a futárszolgálat küld értesítést. A postázásról a Szolgáltató is küld egy megerősítő e-mailt.
Lehetőség van arra, hogy a Megrendelő a futárszolgálattal felvegye a kapcsolatot a szállítási időpont további pontosítása miatt, ehhez az adatokat a futárszolgálat bocsájtja a megrendelő részére az értesítési e-mailben.
Ha a futár a megadott címen nem talál senkit, meghagyja elérhetőségét és lehet vele egyeztetni.
Termék átvételekor a Megrendelő köteles megvizsgálni, hogy a termék sérülésmentes-e. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson, a terméken, a Megrendelő kérheti a futártól jegyzőkönyv felvételét, mert a termék futártól való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően a Megrendelő kizárólag elállási jogával élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni.
Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét a Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal!
Szállítási költség: 2 kg-ig 2.150 Ft
5.7.5. GLS Csomagautomata – előre utalással
Országszerte több, mint 750 GLS Csomagautomata áll rendelkezésetekre, melyekkel könnyedén saját időbeosztásotokhoz igazíthatjátok rendeléseitek átvételét is.
Nem kell többé azon aggódni, amikor a futár érkezik: akkor veszed át a csomagot, amikor Neked megfelelő. Nincs hosszú sorban állás, egyszerű folyamatok. A GLS Csomagautomatából egyszerűen, 1-3 perc alatt, kényelmesen átvehető a küldemény
A csomagautomaták listáját itt találod:
https://gls-group.com/HU/hu/depo-csomagpont-kereses
Szállítási költség: 2 kg-ig 2.150 Ft
5.7.6. FOXPOST – PACKETA Group csomagautomata, csomagpont – előre utalással
Csomagszállítás kényelmesen, olcsón, környezettudatosan.
3500 csomagautomata és több mint 1000 átvevőhely biztosít lehetőséget a gyors és kényelmes csomagátvételre vásárlói számára. 2025. március 5-től a Packeta magyarországi hálózata is elérhetővé válik csomagátvételre a FOXPOST helyszínek mellett.
Kézbesítési pontok típusai: FOXPOST, Z-BOX, Z-Pont
Az automaták listáját és további információt itt találsz:
Foxpost: https://www.foxpost.hu/csomagautomata-kereso/
Z-Pont átvevőhelyek és Z-Boxok: https://www.packeta.hu/atvevohelyek
Szállítási költség: 1.180 Ft
5.7.7. Személyes átvétel
Előzetes egyeztetés után az alábbi telefonszámon +36303829240, a 1201 Budapest, Alsó Határ út 17. 1/1 címen.
6. Elállási jog
6.1. Elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban Fogyasztó).
A terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztót a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból a Fogyasztó felhasználhatja a megrendelést visszaigazoló e-mailhez mellékelt elállási nyilatkozat – mintát is. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 5. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
6.2. A Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog
Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Megrendelő személyére szabtak.
7. Szavatosság
7.1. Kellékszavatosság
A Megrendelő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.
Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Megrendelő az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Megrendelő érvényesíteni már nem tudja.
Nem a Fogyasztóval kötött szerződés esetén a Megrendelő az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
A Megrendelő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Megrendelő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról a Megrendelő egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni.
A Megrendelő közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt követő) követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Megrendelő részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a Megrendelő kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.
7.2. Termékszavatosság
Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő a Megrendelő – választása szerint – az 7.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A Megrendelő a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
• a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
• a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Megrendelő a gyártóval szemben érvényesítheti.
7.3. Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának a napja vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Ugyanazon hiba miatt a Megrendelő kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Megrendelő a jótállásból fakadó jogok az 7.1. és a 7.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
7.4. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése
A szavatossági igényeit a Megrendelő az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:
Név: https://babakendok.hu
Levelezési cím: 1201 Budapest, Alsó Határút 17. 1/1
Telefonszám: +36303829240
E-mail cím: info@babakendok.hu
8. Jogérvényesítési lehetőségek
8.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja
A Megrendelő a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Név: https://babakendok.hu
Levelezési cím: 1201 Budapest, Alsó Határút 17. 1/1
Telefonszám: +36303829240
E-mail cím: info@babakendok.hu
A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan vagy ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt – vesz fel.
A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Megrendelőnek átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.
A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Megrendelőnek legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.
A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Megrendelőt.
8.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Szolgáltató és a Megrendelő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Megrendelő számára:
• Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
• Békéltető testület eljárásának kezdeményezése (a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület elérhetőségeit fel kell tüntetni),
• Bírósági eljárás kezdeményezése
9. Egyéb
9.1. ÁSZF, árak módosítása
A Szolgáltató jelen ÁSZF-et, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.
9.2. Technikai korlátok
A honlapon történő vásárlás feltételezi a Megrendelő részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.
9.3. Adatvédelmi szabályzat
A szolgáltató adatvédelmi szabályzata a következő címen érhető el: https://babakendok.hu/adatkezeles-es-adatvedelem/
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2024.01.20.